Prova att tänka lite kanske.

Jag var ju på ett sånt här ... antagningsprov idag. Tänker inte berätta så mycket mer om det, eftersom det gick rätt svindåligt och eftersom jag inte pratade med en enda människa som var där ändå. Däremot tänker jag återge en dialog (eller trialog, eftersom det var tre personer som sa något? Jo, man kan väl kanske vara fler än två i en dialog men trialog låter ju sjukt mycket bättre!) som utspelade sig under det så kallade "kunskapsprovet".

(Ja, "kunskapsprovet". Citationstecken, hundöronsfnuttar och anföringstecken är fan extremt jävla nödvändigt för jag menar vadå, menar de allvarligt att jag ska veta vem som är biståndsminister och att jag ska ha koll på vilket decennium barnbidraget infördes? Döööööööö. Jag googlade huvudstäder och nobelpristagare under lunchen varfan, jag är så politiskt efterbliven att jag inte ens kom på tanken att googla "politik".)

Jaja, iallafall. Vi fick tydliga instruktioner om att vi hade en timme på oss att skriva provet. Sextio minuter, alltså. And here comes the trialog:

En helt vanlig människa - Hur lång tid har det gått?
Gubben som höll koll på tiden - 28 minuter.
Flongmongot - Hur lång tid är det kvar?


Det var väl en HIMLA TUR för den här personen att inga matematikkunskaper efterfrågades i detta "kunskapsprov", för OM det, i detta så kallade "kunskapsprov", skulle ha dykt upp en liten grundläggande subtraktion så hade nog "kunskapsprovet" blivit lite för svårt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0