Onsdag

Fyfaaaan vad jag har varit onyttig idag. Det känns, för jag har både ont i magen och ont i huvudet. Vi åt Mcdonalds till lunch, kakor till fika, fryspizza till middag och massa godis efter det. Det känns inte helt okej. Men sedan har jag varit ganska aktiv också. Jag och mamma har haft en heldag med William och Jonathan. Jag har åkt rutchkana (i särklass det värsta ordet att stava.. rutschkana? ruschkana? ruschikana? fyfan, jag orkar inte ens googla det) RUTSCHKANA (okej, jag googlade). Och så har vi varit på utflykt till Blåkullsberget och letat kristaller. Ungefär såhär lät det:
 
- Jag har hittat ett jättebra ställe här!
-Jag har hittat flest!
-Nej jag har hittat flest!
-Men jag har hittat finast!
-NEJ DEN HÄR ÄR FINAST HITTILLS!
-Woooåååååhåååå kolla hääär det är fullt av kristaller!
-ÅÅÅÅHH SHIT farmor kom hit och kolla!!
-Titta jag hittade en heeelt genomskinlig!!!!!!
 
Ja. Ungefär så. Det var trevligt. Jag var mest rädd för björnar. Vi hittade nämligen färskt björnbajs på stigen. Det var blåbär i bajsen. Fan vilken sämst matsmältning björnar måste ha förresten. De verkar komma ut hela. Jonathan hällde ner sina kristaller i hallonsodan. Tankspridd pojke, det där. Sedan kom han hem med ett par helt vanliga stenar också. Men det är väl sånt som händer en sinnessjukt överenergisk 6-åring, antar jag. Jonathan har tappat två tänder, han har sju tjejer och två myggbett på rumpan. William börjar trean i höst så han är tydligen för stor för att berätta om tjejer. Däremot berättar han att guld inte är magnetiskt, att månen påverkar vattnet, att 15 x2 är 30, att han kan spela schack och att han har tre ärr på kroppen.
 
Jag har tränat idag, förresten. Ville bara säga det. Jag sprang 3 km utan att gå. Sprang utan att gå, alltså. Det är vad jag försöker göra. Springa till gå. Monopol. Osammanhängande. Ovidkommande. Försigkommen. Avig. Evig. Ave Maria.
 
Nä. Nu ska jag läsa bok och sova. I övermorgon kommer Gustav. Det ska bli kul. Då ska vi nog dricka vin, eftersom det är vårt enda gemensamma intresse. Ja, det och att  äta mat och annat onyttigt då. Så det ska vi nog också göra.
 
Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0