Premiär: mitt första blogginlägg om hockey

Vad håller ryssarna på med? De filmar och gör så mycket fula saker att jag blir alldeles ledsen i själen. En ful ryss spearade en svensk i kulorna, svensken vill ju bara spela hockey och inte alls delta i sadistiska rollspel. Det var inte snällt alls. Kommentatorerna flippar ut och skriker "MATCHSTRAFF!!!!!!!!!" Domarna verkar ha lite problem med synen, vilket är väldigt olämpligt med tanke på att de dömer en vm-match. Jag förstår ju samtidigt att man inte ska diskriminera folk med funktionsnedsättningar. De måste ju också få jobba, liksom. Heja Sverige. Nu är det tokbråk och Franzén åker ut. Stackarn. Heja Sverige. Nu åker Larsson också ut och det är 5 ryssar mot tre stackars trötta svenskar. Heja Sverige. Ryssland reducerar. Eller alltså nä, reducerar gör man väl bara om man ligger under med fler mål än ett va? Ryssarna gör 3-3, menar jag. Nu är det slut på andra perioden och jag går och duschar. Heja Sverige.


Kommentarer
Postat av: sofie

det mest sjuka med hela den här historien är att jag faktiskt förstår vad du pratar om. jag har nämligen kollat. och ingen har tvingat mig.... :O

2012-05-11 @ 22:50:07
Postat av: Cecilia

Bra Soffan!

2012-05-11 @ 23:02:51
Postat av: gusten

soffan har blivit hokeyfan! underbart :)



gör man 3-3 så kvitterar man!

2012-05-14 @ 13:23:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0