Vardagen för en vårmotståndare.

HOPPSAN SA, NU KOMMER VÅREN! Och likgiltigheten lika så. Har precis spenderat två timmar med att försöka formulera mig. Bara rent allmänt. Formulera mig. Skriva något från hjärtat. Eller till det. Till mig själv. Men det är inventering i min hjärna idag, tyvärr. Jag låter dem hållas. De får inventera själva, men jag tror minsann att flesta arresteras efter inspektionen. Fyra sitter i redan hjärncellen och flera andra är häktade för brott mot lagen om intellekt. Korrekt eller inkorrekt, etiskt eller oetiskt, rent spontant skulle jag svara att det bara är drygt. Rättegångar i huvudet, jomen vi har avskaffat dödsstraff här med. Vi är moderna i det land som mitt huvud bor. Och tur är väl det, för annars skulle jag vara lobotomerad vid det här laget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0