Dagens lista.

Jag känner mig jävligt förbannad på ganska mycket för tillfället. Och ni vill ju såklart veta vad som försiggår i min hjärna, eller hur? Förstod nästan det. Vi kör en punktlista:

1. Datalagringdirektivet. Bara rent allmänt. Kan inte direkt säga att det är en dum idé rakt igenom, men det är jävligt läskigt hur kontrollerade vi blir (eller kan bli.)

2. Carl Bildt. Alltså jag vet inte. Men jag tycker att han borde få lite mer skit, bara.

3. Att folk är så jävla rädda för att de på något vis ska bli avkönade bara för att ett litet jävla pronomen försöker leta sig in i svenskan. Herregud hur jävla fördärvad är mänskligheten, om de tror att ETT ord kan fucka upp hela biologin? Snälla, säg mig snälla, att de här människorna inte är på riktigt.

4. Madonnas nya video blir spärrad på youtube. Löjligt. Så in i helvete LÖJLIGT!

5. Att tro att det är ett legitimt och användbart grepp att jämföra ett ämne med något som är mycket värre någon annanstans, för att påvisa hur trivialt ämnet man diskuterar är. Seriöst. Det fungerar liksom inte så. Så lägg av, tack. "Alltså vi har ju inga jämställdhetsproblem i Sverige, du borde verkligen sätta dig in i hur kvinnor har det i arabvärlden istället". (*Stolt.*) (*Klappar på huvudet.*) (*Kissar i brevlådan.*)

6. Att en del tydligen stör sig på att "före" och "innan" används fel. Vadå används fel? DU kan va fel.

7. Kaloritexter på förpackningar. Nej, jag vill inte veta att min kaka innehåller 67 kalorier. Särskilt inte eftersom jag tänker käka upp halva paketet direkt. Konstigt att folk blir levande kaloriräknare till slut eller? Nej. Per 100 gram. Per 25 gram. Per rekommenderat dagligt intag. Nej. Snälla. Låt mig leva i ovisshet. (Försent, tyvärr.)

8. Folk som är sådär överdrivet vårglada. No further comment på den.

9. Men... Malou. Malou, malou, MALOOUUUU! Du kan inte hålla på att säga så mycket dumt i tv, förstår du inte det? Jag vet att du kan bättre än såhär! Jag vet det! Jag tror att du är en genuint fin och genomgod människa egentligen, men snälla. Sluta säg allt som du vill att gästerna ska säga och sluta avbryt dem hela tiden, låt dem prata en stund själva också.

10. Gulp. (Kalle anka-quote.) Här kommer det allra värsta. Jag har fått en finne på hakan.

Kommentarer
Postat av: Sofie

it sure is a shitty day, haha.

2012-03-26 @ 19:20:47
URL: http://!
Postat av: Gun

Hahaha, jag håller med dig om det mesta. Till och med finnen! Tänk att få en finne på hakan i min ålder.. jag trodde det var en av fördelarna med att bli gammal, att man skulle slippa sånt.



Sv: Tack, jag gillar den faktiskt jättemycket, men känner mig så himla obekväm med den starka färgen. :D

2012-03-26 @ 23:19:08
URL: http://horni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0