Onsdag

Det regnar verkligen som satan ute och jag sov till klockan 12. Väldigt tonårsaktigt. Men skönt var det. Nu är jag hemma och borde ta tag i saker som typ att hänga in kläder i garderoben, bädda sängen, dammsuga och leta på en räkning som jag har tappat bort. Men jag är fortfarande vårapatisk när det gäller mycket. Tar inte tag i något. Men det kommer väl det också, antar jag. Det är väl bara att TA I. Göra det som en man, så att säga. För män, de kan minsann.

...............

Blev hysteriskt arg igår, apropå inget speciellt. Stod i baren inne på V-dala och fick aldrig köpa öl. Det kom nytt folk hela tiden som hela tiden drog till sig de som jobbade så de fick beställa före mig, HELA TIDEN. Jag stod nog där i en halvtimme. Jag stod på tå och vinkade, kastade mördarblickar och försökte att inte slå tjejen bredvid mig som försökte tränga bort mig trots att hon kom till baren en kvart senare än mig. Sjukt irriterad, var jag. Och när jag väl fick köpa min jävla öl och gick upp till de andra på taket, så var det första jag fick höra något i stil med "men hon är ju tjej". Jag ba JAHA JA SÅ DET ÄR EN SÅN JÄVLA STOR SKILLNAD PÅ TJEJER OCH KILLAR JA VISST FAAAN ÄR DET ÅÅÅÅHHHH och Lars avbröt mig genom att räcka fram sin gin&tonic till mig, klappa mig på axeln och säga "drick lite sprit nu Cissi och var glad". Resten av tiden vi var där spenderade jag med att titta på alla fula och högljudda ekonomer som hängde på Vdala för att de inte kommit in på Bryggan (buhuhu MEN GÅ NÅN ANNANSTANS FÖR FAN), och så försökte jag även konversera med de personer som stod närmast mig.

Seriöst, blir det svårare att prata med folk när man inte är singel, och när man är ute med sin respektive? Gustav kan liksom få "nya" kompisar direkt och prata hur länge som helst med folk, men när jag verkligen försöker komma in i någon slags konversation så får jag fan ingen respons alls. Skittråkigt. Måste jag börja prata med tjejer? Är det det som är grejen? Jaja, jag får väl lov att börja prata med tjejer. Men visst, det kan också vara så att jag är världshistoriens tråkigaste människa, och det är inte direkt som att jag är översocial i vanliga fall. Men jag tror ändå att jag faktiskt kan vara rätt social om jag vill, men jag kan väl lika gärna hålla käften då.


Ja, jag kanske är lite irriterad för tillfället. Men så fick jag ju också fel sorts center i lösgodispåsen. Och killen bredvid mig på bion igår tog av sig sina skor, så jag satt alltså och andades fotsvett i två timmars tid. Det kan ju eventuellt ha bidragit till gårdagens eskalerande irritation. Han smaskade också. FYFAN ALLTSÅ.

Kommentarer
Postat av: sofie

hahahhah nackskott på killen enligt dina kriterier!

andas. ta det lugnt.. snart ses vi <3

2012-06-06 @ 19:04:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0