Måndag

Hej blooooggeeeen! Hjälp mig med mitt liv. Jag har inte kommit in på någon utbildning till hösten. (So much för arbetsprov och ansökningar och intervjuer och allmänbildningsprov). Vad ska jag då göra? Hilfe! Ska jag läsa svenska C, även om det är helt onödigt? (Det är väl aldrig helt onödigt, men ändå ganska... onödigt.) Eller vadå? Ska jag flytta hem? Ska jag flytta till Falun? Nån som har ett jobb att erbjuda? Jag börjar bli rätt skillad på att köra bil.. (förutom att jag råkade ge mina passagerare lite dödsrädsla i en vänstersväng för nån timme sedan) och så är jag ganska bra på dåliga ordvitsar. Kan baka jävligt goda bullar också, om så behövs. Jag är en perfekt anställd, helt enkelt. Oavsett jobb. Bara ge mig en chans så kör vi.

Jaja. Men det var nog bara det jag ville säga. Lite bitter är jag. Känner mig kass, och sådär. "Kan inte ens ta av en kastrull", som Gudrun i Smala Sussie hade sagt. Ni vet. Jag känner mig rätt dålig. Men det är sånt man får ta. Måste bara bestämma mig för något snart, ifall jag måste säga upp mitt lilla studentrum och sådär. Men det kanske är dags för det snart ändå. Dags att släppa taget. (Vilket inte lär bli så svårt. Jag är så galet trött på att bo i korridor att jag kräks snart.)



NÄ, nu måste en ha kaffä. Som vi säger här på landä. Kaffe å macka. Bli bra äää, aah blirä.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0