Fredag

Fan, vad har de gjort med blogg.se? De har renoverat hela sidan! Konstigt.
Kom att tänka på hur noga det är för mig med hur det ser ut där jag skriver. Jag kan skriva nästan helt fritt på helgon, och jag leker omkring bland orden.

Här däremot är det vardagligare saker som kommer fram. På sockerdricka kan jag skriva hemlisar men det blir inget fint som kommer ut där. Förut skrev jag alltid på papper. Nu har jag inte använt min dagbok på flera månader. Det är tråkigt, egentligen. Jag borde börja skriva mer dagbok.

Jag hade lite högläsning för Gustav när vi var hemma, ur mina dagböcker då jag var mellan sex - elva år. När jag läste högt för någon annan upptäckte jag vilket tragiskt litet barn jag var. Jag stod ut med rätt mycket skit. Stackars unge. Men jag var nog inte alltid så snäll jag heller.


Det jag egentligen skulle skriva var något om min sommar.
Jag står inför tre halvläskiga och lite jobbiga saker:

-Jobba inom vården, helt ny grej för mig. Men det blir nog bra va?

-Bo hemma en hel sommar. Åååh herregud. En katt i huset på köpet. Antagligen kommer jag gå omkring och snörvla, klia mig och sura varenda dag. Men jag hoppas att det inte riktigt blir så farligt. Det kan mycket väl bli bra också. Jag trivs ju bra hemma. Är bara inte riktigt van vid såna långa perioder där. Flyttade ju för tusan hemifrån första gången för åtta år sedan av en anledning.

-Köra bil varje dag, dvs verkligen lära mig köra bil på riktigt. Jag har haft körkort sedan 2008 men jag är verkligen inte bekväm framför ratten. Det lär jag antagligen bli i sommar.

Kommentarer
Postat av: Mitra

Vart är det du ska jobba?! :)

Svar: Hemtjänsten i Söderbärke!
Cecilia

2012-06-17 @ 08:00:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0