Facebook

Jag har rätt mycket kids på min facebook. Eller ja, tonåringar. De där tonåringarna förgyller mitt facebookliv. Och förstör det. Det här är en tjej på 14 år som brukar vara med och fira midsommar med oss. Och jag vet att det egentligen inte är roligt på en fläck, men när jag läste det här bara gapade jag. Sedan började jag skratta högt. Ja, alltså... är det inte lite roligt ändå? Jag kan spalta upp det roliga här nedanför, ifall ni tycker att jag är en hjärtlös jävel som garvar åt det här.

 

1. Josefine gör den typiska tonårsupdaten. "Klarar inte av det :( Börjar gråta direkt.....". En statusuppdatering utan förklaringar, som upplagt för att man vill att folk ska bli oroliga och fråga vad som har hänt. Helst genom formuleringar som "men gummsan vad är det som har hänt!?!?!? finns här för dejj <3 <3 <3". Jag vill understryka att det här inte enbart är en tonårsgrej, det finns faktiskt vuxna människor som tycker att det här statusuppdateringsgreppet är mycket användarvänligt. (Tragiskt nog).

 

2. Viktor (vem det nu är) skriver "Ofta", som om han antingen är chockad över vad som hänt, eller att han inte tror på att det har hänt över huvud taget.

 

3. Josefine tolkar det som att han med sitt "ofta" menar att det händer ofta att katten dödar hamstern, och skriver att det faktiskt är första gången det händer. (Tacka fan för det, hur många gånger kan en hamster dö egentligen?)

 

4. Amelia har varit med om samma sak TRE GÅNGER! Hahahahahahaha har hon ingen dörr till hamsterburen? No offence men alltså det kanske är dags att investera i någon mer inbrottssäker (eller utbrottssäker) hamsterbur?

 

5. Viktor skriver "men inte på det sättet =(", vilket känns helt out of context men han vill antagligen förklara för Josefine att "ofta" inte alltid behöver betyda just "ofta". Jag känner dock att han inte når riktigt hela vägen fram med sitt "men inte på det sättet =(".

 

6. Josefine skriver "Det var ingen rolig syn". Haha nä. Okej. Klart det inte var!
(Sluta fnissa Cecilia. Det är inte roligt. Det. är. INTE. roligt. )

 

7. Amelia gillar Josefines statusuppdatering om den döda hamstern, hahahahahahaha.


Kommentarer
Postat av: sofie

HAHAHAHAHAHAHHHA

2012-06-06 @ 19:06:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0