Diagnos, tack!

Okej. Jag har två symptom. Eller okej, tre. Det tredje är att jag inte vet hur man stavar till symptom. Symtom? Nej, fan ... symptom. (Jag googlade nyss blogg.se för att hitta hit och för en stund sedan så böjde jag ordet "la" till "läggde", så jag antar att allt detta kanske kan hamna under rubriken "förvirring".) Men, nu till de riktiga symptomen.

Symptom nummer 1:
Jag har i två dygn haft ont i käken. Vaknade i lördags med att det gjorde svinont så fort jag på något sätt försökte öppna munnen. Det onda försvannn under dagen, men återkom imorse. Nu ikväll känns det sådär skumt igen. Det spänner och det knakar när jag rör på käken, och det gör ont när jag tuggar! Och när jag trycker ihop käken så strålar det ut en konstig känsla upp mot tinningen på höger sida.

Symptom nummer 2: Jag är yr. Det började någon gång under dagen, och har bara blivit värre. Nu är jag ganska mycket yr, faktiskt. Så därför ska jag nog gå och lägga mig.

Men please, känn er fria att diagnosticera. Eller tipsa mig om vad jag ska göra för att slippa mitt käkproblem. Jessica hävdar att det måste vara så att jag biter ihop när jag sover (bit nu!) och det kan mycket väl stämma. Men jag har liksom inte ont i huvudet. Min egen tanke om detta är att min käke vill tillbaka till den position den var i före jag fick tandställning med gummisnoddar när jag var 14 år gammal. Ganska långsökt, men sån är jag. En ganska långsökt person.

Det kan också vara så att yrseln helt enkelt är en reaktion mot att jag har spenderat tre och en halv timme av mitt liv med att se the extended version av en av världshistoriens mest överskattade filmer ikväll, nämligen "Sagan om de två tornen". Frodo ser ledsen ut, träden pratar, Gollum är chorizofren, Aragorn låtsasdör och ett par orcher dör på riktigt.
The end.




Godnatt.

Kommentarer
Postat av: gusten

tror jessica är på rätt spår. att ett 10 år gammalt tandställningsproblem ska komma tillbaka plötsligt känns lite för osannolikt.



tror att både symptom och symtom funkar

2012-02-13 @ 11:12:09
Postat av: Anonym

sådär känner jag alldeles innan jag får öroninflammation. men det är ju bara jag, och jag är lite konstig. annars kanske du har drabbats av en släng adhd? eller så är det svininfluensan! kan också vara pesten men den tror jag dog för några hundra år sen... TOM JONES!

2012-02-13 @ 11:14:46
URL: http://rosabjork.blogg.se/
Postat av: Mitra

jaaaa vi har ett hem! det är gött att sova i säng, ja! hade fan glömt hur det kändes. det är även varmt som satan inne, och vet du då? om man vrider på grejen på elementet, då kan man bestämma själv om man vill ha varmt eller inte! helt sjuuuukt bra! det är även kusligt tyst när man ska sova. ingen som står och skriker nedanför fönstret eller någon lövblåsare som startar sin arbetsdag 05.00. det här har ju verkligen potential att bli hur bra som helst! det tar dessutom bara 17 minuter att gå ner på stan (har klockat mig själv haha) och så får man ha tvättstugan för sig själv. det går nog inte att beskriva mer än så så du får helt enkelt komma hit och uppleva det själv! ;)

2012-02-13 @ 15:31:24
URL: http://rosabjork.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0