11 frågor - utmaning!

Regler: "Each tagged person must answer the 11 questions given to them by their “tagger” and post it on their blog. Then, choose 11 new people to tag and link them in your post. Create 11 new questions for the people you tag to answer. Do not tag back to the person who has already tagged you."

Jag blev utmanad av Hanna.

Vilket land skulle du aldrig vilja besöka?
Svår fråga, men spontant så skulle jag nog svara Nordkorea.

Vad är det sista du gör innan du somnar?
Brukar somna till tv eller en bok, så antingen tappar jag boken i mitt huvud och då är det sista jag gör innan jag somnar att svära och slänga iväg boken, eller så vänder jag mig bara bort från tv:n och somnar.

Vad är det första du gör när du vaknar?
Stänger av väckarklockan i panik och inser att det morgon - vilket ger mig ångest. Sedan drar jag på mig mjukiskkläder och sätter på kaffe och datorn. Är jag på bra humör kanske jag sätter på något annat. Nä, men skämt å sido. Jag brukar titta på nyhetsmorgon eller kolla internet.

Gå i högstadiet för alltid eller gå i gymnasiet för alltid - vad väljer du?
Gymnasiet, utan tvekan.

Hur ser ditt drömboende ut? (visa gärna bild)





Som en blandning av det här, ungefär
(Källa: Bilderna är snodda någonstans på the internets, det får räcka så!)

Vilken amerikansk talkshow skulle du helst vara gäst på?
Late Show with David Letterman såklart!

Vad är den paradrätt, den du lagar när du vill imponera på dina gäster?
Jag tror aldrig att jag skulle lyckas imponera på någon med mina matlagningskunskaper, men jag skulle antagligen göra tacogratäng eller kycklinggryta. Jag skulle däremot imponera med en extremt flottig efterrätt med massa choklad!

Tror du på någon högre makt, t ex gud eller "andligt medvetande"?
Jag tror på 47, andlighet och kreativitet. Så ja, jag tror på någon sorts högre makt, eller nödvändigtvis inte ens högre. Bara att det finns något parallellt med det vi kan se med våra ögon. Något som vi kan känna och kommunicera med om vi är tillräckligt öppna. Kanske. Sedan vill jag gärna tro på ödet, men det gör mig så jävla lat att jag inte riktigt kan låta mig tro på det fullt ut.

Om du fick vara allsmäktig diktator i Sverige, vad är det första du skulle göra?
Sänka lösgodispriserna, flytta Guggenheim till Uppsala och se till att alla som studerar får jobba med det som de utbildat sig till. Seriösare än så blir det inte. Eller jo, jag skulle se till att kulturministern fick lite bättre medieträning, avskeda Reinfeldt, Carl Bildt och Anders Borg och bygga fler billiga hyresrätter. Om jag fick gå riktigt wild and crazy så skulle jag kanske legalisera lite droger också, för skojs skull.

Har du någonsin blivit påkommen under sex?
Nej. Eller? Nä. Om det hade hänt så borde jag ha rodnat av minnet i detta nu, och det gör jag inte. Så nä. Jag är bra på privacy. Eller så har jag bara inte tillräckligt mycket sex. Svår fråga.

Vad är den bästa presenten du någonsin fått?
Mamma bjöd mig på en resa till Rom när jag skulle ta min kandidatexamen, och jag inte tänka mig att något någonsin kommer slå den presenten. Sedan jag var 12 år gammal så har min högsta dröm varit att få åka till Italien, och när jag sedan pluggade konst så längtade jag bara mer och mer efter att få åka dit. Jag skulle faktiskt kunna tänka mig att bo i Rom på heltid. Det skulle vara fantastiskt, förutom att folk stirrar så jävulskt mycket.

11 nya frågor!

Jag utmanar inte 11 personer men 6: Jessica, Mitra, Tina, Moa, Gustav, Josefin
1. Du får inte vara dig själv längre utan du måste vara en annan redan existerande person. Vilken människa skulle du vilja vara och varför?
2. Det här med livet. Vad anser du om det?
3. Om du bara fick äta en enda sak resten av ditt liv, vad skulle du välja?
4. Vilket är ditt drömyrke?
5. Du får beskriva dig själv med en mening. Hur lyder den?
6. Vad får dig att bli ledsen respektive glad?
7. Vad gör du när du är ensam?
8. Vad var det senaste du ljög om?
9. Om det börjar brinna och du bara hinner rädda en enda sak, vad skulle du rädda?
10. Finns det något som du skäms lite över? Vågar du berätta vad?
11. Vad går du mest på, dina känslor och din intuition, eller vetenskap och logik?

Kommentarer
Postat av: Moa

vad kul! jag ska svara så fort jag kan! :D

2012-04-20 @ 20:52:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0