Tröttsamt.

Läser en artikel om vårtrötthet.

7 tecken - se om du är drabbad

1. Trötthet och orkeslöshet är de tydligaste tecknen. Ofta lindras inte tröttheten av sömn och vanligt är också att man vill sova längre än normalt.

2. Allmänt hängig och initiativlös.

3. Nedstämdhet. Det som förr kändes kul kanske inte gör det längre.

4. Lättare att öka i vikt.

5. Svårt att koncentrera sig.

6. Ångest på morgonen.

7. Ökat sug efter kolhydrater, särskilt socker.

 

 

Jag kan pricka av varenda punkt. Känns bra. Konstaterade för övrigt att mina studieresultat är sämre under vårterminerna. Det säger väl en del, kanske. Eller så är jag bara lite extra kass under våren. Så kan det också vara!


Kommentarer
Postat av: Mitra

Haha, ångest, sockersugen, trött, initiativlös. tjock. nedstämd... låter som en personbeskrivning av en Halviranskdalatös_88 alla dagar i veckan!

2012-04-02 @ 22:41:22
Postat av: cecilia

haha ja jag vet, det är ganska höga igenkänningsfaktorer alla dagar i veckan, så att säga! ;D

2012-04-02 @ 23:58:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0