Kulturnatta!

Det vore sjukt om jag inte är sjuk imorgon när jag vaknar. Men det är ett senare bekymmer, för jag tänker då fan inte bli sjuk. Sånt har man väl inte tid med. Idag har jag legat i horisontalläge hela dagen. På riktigt. Jag har agerat vetekudde.. skitbra var jag på det! Och så har jag nog sett vartenda dåligt tvprogram som går på tv.

Nu är jag rastlös som fan eftersom jag har massaa överbliven energi som jag måste göra av med. Överväger att städa min garderob. Elleer.. så går jag och lägger mig. Det är ju trots allt söndag.

Kulturnatten var ganska kulturig. Jag och Mitra gick på gallerier och spanade in lite konst, pratade med tanter som gör smycken och sedan gick vi och tittade på lite Parkour. Det var galet mycket folk, och efteråt gick vi till Katalin och drack vin som vuxna människor gör, osv. Sedan lite öl på Norrlands med folk, en munk på stan, en visit till slottet och mer konst, installationer och en jävligt grym fotoutställning.

Sedan dog jag. Eller nja, jag drack två klunkar öl, gick på orgelkonsert i Domkyrkan (i tio minuter), köpte en Acapulco på Johannesgrillen (som numer heter Järvsögrillen, vart är logiken i det?) och åkte hem för att äta.

ELLER JA, när vi kom hem insåg vi att det inte var något kött på pizzan så då kände sig visst någon manad att cykla tillbaka och ordna en ny pizza, alldeles för sent eftersom jag spenderade väntetiden på en ny pizza med att äta chips. Men vi fick en pizza med kött på till slut iallafall, det är väl alltid något.

Och sedan var dagen slut.

ELLER, föst spenderade jag en kvart hysteriskt fnissandes åt något totalt ovärt på tv:n. Sedan var dagen slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0