Himla glad tjej.

Jag var hos doktorn precis. "Du har eksem".
ÄR DET SANT?!
"Jag skriver ut elocon".
JA ÄNTLIGEN, ÄNNU MER KORTIISOOOON!
"Jag skriver ut en tub miniderm".
(Glad på riktigt för att jag slipper köpa tusen salvor receptfritt i månaden)
"Smörj en gång om dagen."
Jag påpekar att det är liiite svårt för mig att smörja in ryggen.
"Bor du med någon? Bor du själv? Finns det ingen i korridoren som kan hjälpa dig? Känner du någon som bor i närheten?"
EEEHH jag tror inte att jag kommer fråga någon kines om hon kan hjälpa mig med detta. Tyvärr alltså.
Och så till det bästa:
"Jag tänkte säga en till sak. Om du, missköter din hud, så kommer dina eksem inte bli bättre, de kanske till och med sprider sig över hela kroppen! Om du däremot sköter den, smörjer in dig så kan du vara problemfri i flera månader!"
Där någonstans ville jag mest slå honom och gå hem. Vilket jag gjorde. Det sistnämnda alltså.

Kommentarer
Postat av: Anonym

asså du kan ju inte blir arg på läkaren för att du inte har nån som kan smörja dig på ryggen, hahahahha. tur du fick lite billighetssalvor iallafall så du slipper ruinera dig! om du är snäll (och har ett par latexhandskar, det kanske smittar? ;P) så kan du komma hit på lite smörj om kvällarna. AJLL BI THÄR FÅR JO AJ SVÄR.

2011-09-03 @ 13:09:03
URL: http://rosabjork.blogg.se/
Postat av: cecilia

haha nej det blev jag väl inte arg på heller, det var ju mest roligt att han tyckte att jag kunde fråga nån i korridoren om hjälp, haha! det var grejen med att han antydde att jag misskötte min kropp som var lite störigt. haha tack mitra! :D hoppas ni hade det fint på kryssningen? :)

2011-09-03 @ 13:44:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0