Och styr min älskade mor upp situationen igen.

Jag är verkligen så sjukt stabil för tillfället. Började seriöst gråta när jag pratade i telefon med mamma (och samma sak höll även på att hända sist vi talades vid.) Vet inte riktigt varför jag är så hyperrädd och känslig för tillfället, eller jo det kanske jag vet, men det är jobbigt. Stressande. Krävande. Även fast det egentligen inte ens är mycket. Men nu har jag spenderat 70 minuter i telefon med min mor och livet känns lite enklare igen. Nu ska jag äta ägg till kvällsmat och godis till efterrätt och sen kör vi. Film eller något. Vad gör man för att ta hand om sig själv? Tänder ljus och badar fotbad? Känns ju skapligt 80-tal. Jag är mer inne på att vägra duscha och slänga mig under täcket utan att borsta tänderna. DET är livskvalitet det. (Eller nej nu ljuger jag, det värsta i världen efter att blanda juice och mjölk är att inte borsta tänderna.) Men ja. Ni förstår poängen. Det är göttigare att inte vara kvinnligt fresh än att raka benen med jordgubbsgelé och utstöta obehagligt erotiska reklamljud. (Amen ni vet väl att alla tjejer kommer av att använda Venusprodukter och Herbal Essences?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0