Cecilia bakar.

Jag handlade grejer så att jag kunde baka bröd. Problemet var bara att när jag kom ut från Ica så kom jag på att jag hade glömt att köpa jäst. Självklart vägrade jag gå tillbaka och köpa det, så nu har jag istället improviserat fram lite scones. De innehåller sirap, solrosfrön, linfrön, vörtkryddor och kanel. Resultatet är.. tveksamt. Kanske låter det gott? Min granne var tveksam till kanelen, men han ju så ofta på kanelen att jag inte litar på hans omdöme.

För övrigt har jag ont i magen idag. (Otippat?) Det började långt ner som mensvärk (fast det kunde omöjligtvis vara mensvärk) och har nu koncentrerat sig till den vänstra sidan, i mitten av magen. Jag gillar det inte. Skyller på p-pillren, som alltid. Det är ju bara när jag äter såna jag har ont.

Ikväll är det inte House, det är fotboll istället. Sug min, som jag alltid brukar säga. (Eller inte.) Förutom mina halvskumma scones så kanske jag ska berätta vad jag åt till lunch/middag idag. Fem köttbullar, en klick keso och en halv macka. Såhär såg kalaset ut:



Sugna? Tänkte väl det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0