Höghusfest, precis som varje helg

Ett säkert tecken på att jag har pluggat för länge är nog när jag börjar citera "Lotta från bajspackargatan" i mina anteckningar.. haha. Skulle försöka svara på den (totalt idiotiska) frågan "finns det osäkerheter i texten?", och skrev ner: "Näe. Lite seg i början bara."
Ibland tycker jag om mig själv. Himla rolig tjej det där Cecilia. Hon borde faktiskt få en kram! Ge henne en kram, hon behöver det. Eller så kramar jag väl mig själv istället. Will do.

Det är fest någonstans i närheten. Skulle tippa på det här huset eftersom det skakar i golvet, men jag tror faktiskt att det är i huset mittemot. Hus fem har nämligen alltid fest. Men hur kan det isåfall dunka ända hit? De lyssnar iallafall på riktig skitmusik. Folk har ju fan ingen musiksmak. Just nu är det Macarena som spelas, vars tongångar jag känner i varje pulsåder av min kropp. Men fan, hellre det än "Vi gräver guld i USA", som för fem minuter sedan.

Och nu? Nu ska jag prova kläder. Sedan sova.. som fan, fyfan vad jag ska sova gud jag ska sova jättemycket så mycket jag orkar och så ska jag krama mig själv samtidigt och klappa mig på huvudet och säga: Cecilia. Fan vad du är duktig som ens orkade läsa tre kapitel Critical terms of Art History idag.
(Istället för att sparka in i väggen och surt väsa något om hur jävla sämst du är Cecilia som bara läste tre kapitel under en hel dag du kan ju verkligen ingenting du är nog sämst i världen verkligen jättesämst.)

Låter inte det bra? Jo, det tycker jag. Jag längtar till frukost. Bäst att snabba på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0