Torsdag

Hej bloggen. Jag volontärar för en festival den här veckan/helgen. En performancefestival. Det är fett kul och jag rekommenderar alla er som läser detta att komma och delta i festivalen! Ba gör´t. Ta nästa tåg till Uppsala. Ni får sova här. Det är luuuuugnt!

Och annars då? Jo, jag har precis lyssnat på livemusik och druckit en öl på en italiensk restaurang. Med vem, kanske ni undrar. Jo, det ska jag berätta. Med en latinamerikansk man. Vi satt där och skålade och han berättade att han tycker att jag ska komma till Sthlm och gå på festival med honom om några helger. Och så ska jag översätta hans teaterpjäser och barnböcker till svenska, och sedan ska vi ha spanskalektioner. Låter inte det fint? Han sa att jag har fina ögon och sedan pussade han mig på kinden när vi sa hejdooooo.

Håller även på och försöker bonda lite med en masterstudent i konstvetenskap. Han var på Arvikafestivalen och såg Björk för ett par år sedan, och sedan har han även varit på Reaggefestivalen två år i rad, för "det är så skön stämning där". Och så kommer han från Värmland! Sjukt najs. Han är sisådär 60 bast förresten, om jag inte har nämnt det. Vi lunchade tillsammans idag, och diskuterade konstlärare och Dalarna. Han var med och gjorde ritningar när vårdcentralen i Smedjebacken byggdes om. Sjukt coolt.

Jag har även försökt byta en nyckelring från "Läkare utan gränser" mot en festivalflyer. Det gick väl sådär, kan vi väl säga. Och så har jag träffat två konstnärer från Schweiz som jag ska assistera imorgon under deras performance. Väldigt trevligt, helt enkelt. Väldigt trevligt!

Och nu ska jag VILA. Farväl.

Kommentarer
Postat av: Tina

Men! Värst vad spännande saker som händer i ditt liv efter skolan då! Mina dagar består av rastlöshet, lite sjukgymnastik och på sin höjd lite fest på helgen. Därmed död resten av helgdagarna... har man gått och blivit en pensionär såhär efter skolan??! (okej, sitter fortfarande med en bajs-rest, men ändå)

2012-06-01 @ 11:46:35
URL: http://tinad.blogg.se/
Postat av: Cissi

Haha, men det här är också det enda spännande som händer i mitt liv efter skolan. ;) Borde vi inte ta och samla ihop oss och gå och dricka öl nån dag snart som avslutning förresten?



Kom ner på stan eftermiddag och kolla på det här vettja:



15:00- c:a 16:30 Utan titel, Gustaf Broms (Vendel).

En bröllopsmarsch med staden som öppnar för omgivningen och det oupptäckta.Plats: Någonstans i city, längs gågatan, avslut vid Konsthuset.

2012-06-01 @ 12:20:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0