Torsdag

Igår pratade jag och en gubbe om Spanien. Jag berättade att jag varit i Barcelona, och han tyckte det var så roligt att jag hade sett den fina kyrkan Sagrada Familia, som ritades av den fantastiska spanska arkitekten Gaudi. Idag fortsatte vi på det samtalet:
 
Han - Jaa, tääänk att du vet så mycket om konst och sådär.. Vad var det han hette nu, arkitekten? Var det Daudi?
Jag - Njaa nästan, Gaudi!
Han - Jaha ja, det var Daudi ja.
Jag - Njäää Gaudi!
Han - Jamen säger du det: Claudi!
Jag - GAUDI!
Han - Ja, Claaaudi!
Jag - Det börjar på G: Gauuuudiiii!
Han - Jaså var det så, på T säger du, Taudiiii!
Jag - Mjaa, fast G, G som i GUSTAV! GAUDI!
Han - Jahaa säger du G, ja så var det förstås. GLAUDI! Ja-aa vad roligt, det låter som en riktig italienare det.
 
<3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0