Onsdag

Jag har mina egna små smarta sätt att spara tid. Jag släcker exempelvis lampan medan jag låser upp dörren på toaletten. Då slipper jag ju göra det när jag är på väg ut. Smart va? Jag tjänar säkert en nanosekund per tillfälle. Fast egentligen ligger jag nog back, för ganska ofta så händer det sig att jag råkar släcka lite för tidigt och sedan måste leta efter låset i mörker.
 
Jaja. Häromdagen torkade jag händerna före jag tvättade dem. Det var väl att ta effektiviteten till en ny nivå, tyckte jag. Men vet ni vad jag gjorde igår?
 
Jag drog upp tröjan och knäppte upp byxorna på vägen till toaletten. PÅ JOBBET. Jodåsåatteh. Jag kände mig ganska glad över att ingen var i samma rum just då. Särskilt eftersom jag, när jag upptäckte min idioti, började prata och skälla på mig själv. Sedan kom jag på att jag pratade högt, samtidigt som jag hade byxorna uppknäppta. Och så började jag fundera på att skippa de där små försöken till att effektivisera min tillvaro.
 
Ja. Därför har jag bestämt mig för att låta saker ta den tiden de tar. Imorse körde jag exempelvis bakom en lastbil hela vägen till Söderbärke. Inte alls för att jag var för rädd för att köra om, utan för att jag inte hade bråttom. Precis så var det. För inte skulle väl jag, som snart haft körkort i fyra år, vara rädd för att köra om en lastbil. Nä, så illa är det inte. Inte alls.
 
Idag drog jag och mamma på en shoppingrunda på Kupolen. Nu är jag 500 kronor fattigare, men så även en klänning, ett par strumpbyxor, en deo, ett paket allergitabletter, ett par byxor och ett lypsyl rikare. Och det är ju bra. Känns fint att materialisera sina tillgångar ibland. Så man vet att de finns, liksom.
 
Näääääää fyfan, imorgon jobbar jag för åttonde dagen i rad, och på fredag ska jag ta igen varenda missad sekund av morgonsömn. Blir bra det. Godnatt!
 
 
Ps. För övrigt hatar jag blogg.se nu. Verkligen. Bloggappen har inte fungerat på ca 2 månader och varenda gång jag försöker läsa bloggar har den där jävla kon tagit sig in i serverrummet. Vafan, kan de inte skicka kossan till slakt? Den tycks ju mest vara till besvär. Jag måste nog byta blogg. Börjar bli dags för det. Men vad ska jag byta till då? Mina kunskaper om bloggande är begränsat till blogg.se och blogspot. Och jag vill helst hålla mig borta från båda dessa sidor. Tips mottages tacksamt.

Kommentarer
Postat av: sofie

finns det inte nåt som heter wordpress också? vi rings senare btw!

2012-08-02 @ 12:23:14
Postat av: Tina

Haha! Har också önskat livet ur den jävla kossan. Wordpress ska ju vara bra... blogspot gillar jag inte alls. Jag är för oteknisk för att byta... hade en blogg på bloggis förut. Den kanske mest fjortisaktiga bloggsidan i hela världen!

2012-08-05 @ 11:37:42
URL: http://tinad.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0