Onsdag

Igår var vi på danskurs hos Camilla, för att lära oss dansa inför balen. Eller ja, Lars och Milla dansade och jag och Gustav satt mest på balkongen och drack vin och rökte CIGG. Ja. Det var kult. Det gick lite sådär för oss med dansen. Efter en kvarts intensivt (trevande i otakt) dansande frågade jag Gustav lite tyst om det var vals eller foxtrot vi dansade. Gustav viskade obsceniteter i mitt öra och när han inte gjorde det så sa han åt mig att "det ju vore lite lättare om jag bara gav fan i att föra", och att jag skulle "sluta vara så självständig".

Sedan lärde vi oss att dansa i en fyrkant. Vals, tror jag det kallades. Jag glömde bort fyrkanten efter ett tag och försökte bara hänga med i Gustavs otaktiska rörelser, men det slutade med att han skrek åt mig att det inte gick. Jag sa självklart emot och hävdade att eftersom han bara tog steg hipp som happ och hit och dit så var det OMÖJLIGT för mig att hänga med. Sedan kom jag på att han hade dansat i en fyrkant hela tiden, och då råkade jag lägga mig i soffan och skratta åt min egen dumhet. Sedan slöt vi fred med hjälp av tysk öl och äppelkakemuffins.

Eller ja, jag är ändå lite av en bitch för tillfället. Är skitsur på allt. Eller nej, inte på allt. Det är Gustav som får ta all skit. Jag är sur utan ens en liten gnutta av anledning, och ändå går jag omkring och suckar när han rör mig, kallar honom för mongo och dum i huvudet. SÅ SNÄLL ÄR JAG! Men jag ska bättra mig. En annan gång. När jag har fått mens.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0