Jaha

Jaha, Alexandra Pascalidou. Du är från och med nu etta på min dryglista.

Konstfacks vårutställning. Jaha. Jag förväntade mig att bli BLOWN AWAY, så att säga. Det jag såg mest av var halvlöjliga beskrivningar och en jävla massa design. "Design". Närå, det var en hel del som var coolt, men inte fan blev jag blåvn ewej. Det bästa med dagen var magnum double i solen.

Mina sommarskor. Ni var ju jävligt osköna. Jaha.

Jaha, uppförsbackar. Vad fan vill ni mig och min cykel? Låt mig cykla i fred!

ÅÅÅH GUUUD ALEXANDRA PASCALIDOU?!??!??!?!?!?!?! HUR BLEV HON KÄND? VAD GJORDE HON? HUR GJORDE HON? VEM LÅG HON MED? Nej förlåt, tjejer ska stödja tjejer, och de ska definitivt inte förolämpa andra tjejer med sexuella anspelningar. Nu skäms jag. Förlåt. Förlåt! Jag är ju genusintresserad och försöker att inte vara så stereotyp i mitt tänk, men det är ju ett sådant dravel hit och dit att jag fan i mig börjar tröttna ur. Ungefär lika mycket som jag nu har tröttnat ur på pretentiösa metatexter till låtsaskonst. (Och ungefär lika mycket som jag har börjat tröttna på allt annat.)

Men allvarligt nu. Alexandra Pascalidou. Allvarligt?

Kommentarer
Postat av: sofie

hahahah <3 i feel YA

2012-05-22 @ 20:43:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0