Ååååhh diagnostisera mig.

Jag borde nog fan starta en egen kategori för diagnostävningar. Här är dagens:

Jag har haft eksem/utslag runt munnen sedan i november, ungefär. De kommer helt jävla plötsligt, som röda prickar eller fläckar och hakan blir alltid jätteröd. Och så blir det lite varmt runt munnen. Sådär håller det på i någon dag tills det drar sig tillbaka igen. De senaste dagarna har allt varit jättebra, då jag knappt har använt något smink alls.

Men idag återvände det, trots att jag inte har sminkat mig. Jag har provat att sluta äta tomat, men det händer inget. Jag har provat att inte äta godis med färgämnen, det händer inget. Jag har provat att byta salva, det händer inget. Med kortison lindras det röda lite snabbare, men jag vet ju själv att det inte är helt sunt att smeta elocon i ansiktet jämt, och särskilt inte nu när det börjar bli sol ute.

Jag har även provat att byta snus, men det har inte heller hjälpt. Jag har dock inte provat att sluta snusa, eftersom jag är lite smårädd för att jag då skulle börja röka igen, eller bli tjock. Och jag kan inte bli tjock före imorgon, för då ska jag liksom försöka trycka in mig i en klänning som redan är tight som ett ... som ett... nä, inga liknelser där.

Men så! Nu är det dags för att diagnostisera mig. Vad har jag? Vad ska jag göra åt det? Vad ska jag prova att undvika / tillsätta? Tack på förhand.

Kommentarer
Postat av: sofie

sluta med försvarets/tassalva whatever. jag blev helt fuckad av det efter ett tag.

och av erfarenhet vet jag att du kanske inte har sån precision när du kladdar på utan det kommer lite runt om okcså? ;)

det är mitt tips! haha

2012-05-18 @ 17:24:15
Postat av: Cecilia

tack jag har tänkt samma grej! men vad ska jag använda istället? idag köpte jag ett gammalt hederligt försvarets, i hopp om att det är just lypsylen från andra apotek som tokar till det...

2012-05-18 @ 17:56:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0