Snälla snälla snälla snälla!

Min kära vän Emmilie Lindstedt har precis tipsat mig om ett jobb som jag vill ha mer än något annat i världen just nu. På riktigt. Jobbet är förmodligen tillsatt redan och om det inte är det så kommer de väl inte anställa någon som ordvitsar redan i inledningen till det personliga brevet. Men ändå. Jag vill verkligen ha det. Så jag kan inte koncentrera mig på att skriva tenta direkt. Jag funderar på hur jag ska formulera mig för att de ska anställa mig direkt. Gud, om du finns. Om du finns, så kan du väl hjälpa mig lite på traven nu? Schyssta då, gud?

I vilket fall som helst så faller nog min ansökan redan på tredje raden, men det är seriöst den bästa meningen jag har formulerat på år och dar, så den får stå kvar:

Under det senaste året har jag studerat "Professionell svenska", och anser nog därför att jag nu får uppgradera mig från amatörskribent till textmässigt kompetent.

Det rimmar. DET RIMMAR!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0