Måndag

Jaha, peace and love-planering alltså. HERREGUD SÅ BRA DET GÅR!

Det tog två timmar att skriva ut biljetten. Skrivarjävelhelvete.
Provsatte upp tältet igår. Det regnade in. Jag tog in det i garaget så det skulle torka. Idag var det fortfarande blött. Torkade ur tältet med en skurborste som delade sig i tre delar och spenderade sedan en halvtimme med att trycka ner det fuktiga tältet i en liten väska på 1x1 cm. (Kändes det som.)

 

(Ps. Sorry Sofie och Emmilie, men tälthelvetet möglar nog inte på ett dygn.)

 

Har inte tvättat kläder på en vecka, min salva är slut, recept på ny salva + allergimediciner är slut. Jag är ful i håret och börjar få mensvärk. Jag vet inte riktigt var jag ska göra av mina saker imorgon (som jag för övrigt inte har packat) och jag hittar verkligen inget liggunderlag.

 

Skitsamma, jag ska se REGINA SPEKTOR på torsdag och bara tanken gör mig pirrig. Jag är nog lite kär i henne. Det känns som det ibland. När det pirrar såhär. Tokigt va? Jag ska försöka att inte gråta oavbrutet under den här spelningen, det kan ju vara kul att se henne spela en stund utan tårar i hela ögonen. Ska försöka att inte vara så peppad att jag dricker för mycket öl före konserten också, så kanske mina sinnen är mer stabiliserade.

 

Inte för att jag tror det alltså. Jag är nämligen ett känslovrak av rang för tillfället. Inuti alltså. Det värker i bröstet och jag vet inte riktigt vad jag ska göra, var jag ska ta vägen och vad jag ska göra med mitt liv. Säga upp mitt studentrum eller inte, flytta till Falun eller inte, ensam eller inte, söka jobb eller plugga eller vadå? (Är det såhär att vara lycklig nu, eller vadå?)

 

Men det är som det ska. Lite panik och total förvirring.

Det finner jag mig allra bäst i. Nu ska jag sova. Heidoo.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0