Loggar in, bloggar ut, lackar ur.

Jag vet inte riktigt vem det är jag vill klanka ner på, kanske är det hela mänskligheten. Men jag blir så trött. Här återkommer jag till bloggvärlden efter fyra dagars uppehåll, och förväntar mig att läsa massa roligt. Men nja.

Nu har jag läst om bråk och tjafs på feministfronten i två timmar. Jag kan ju inte förneka att det intresserar mig, men det slutar alltid i en stor suck.

När jag hade avslutat min läsning i genusbloggarnas massiva kommentarkaos så hamnade jag på något vis hos Kenza. Plötsligt såg jag en bild där hon poserar rökandes en cigarett. 190 comments. Buhuhuhu, hon är ju en förebild för unga tjejer.

(Grejen är bara den är att det är cirka hundra 14-åringar som skriver hur äckligt det är att hon röker, att hon är en förebild för unga tjejer och att hon MÅSTE sluta, för annars slutar de läsa hennes blogg. De verkar onekligen ha rätt bra koll på det där med att är farligt att röka alldeles själva.)

Och så bråkas det. På låg nivå och på "hög" nivå. Jag kan ge er ett tips på hur man ser vilken sida som är på väg att vinna bråken:

På den låga nivån räknar man antalet :(:(:(:(:( och <3<3<3<3333 för att se vem som leder fighten. På den så kallade höga nivån räknar man antal sammansatta substantiv för att se vem som tycks vara mest bevandrad i ämnet. Mycket effektivt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0