Bullfest bullfest hela dan'

Det blev bullar. Några jättefina, och resten jättefula. Pappa godkände dem iallafall, och åt tre stycken på ca 2 minuter. När jag hade bakat klart så ringde farmor och berättade om bilmekande och frågade om vi skulle åka ut till pappa med lite fika. Ja, sa jag. Så vi åkte ut till pappa med fika. Pappa håller på och skördar. Eller buntar. Eller vad fan han nu gör. Han är ute på åkern med traktorn (traktorerna?) hela eftermiddagarna iallafall. När vi hade fikat bland mygg och annat otyg så åkte vi ner till ladugården. Där möttes vi av fem härjiga ungar i 3-6-årsåldern varav två var mina söta kusinbarn. De andra ungarna var också söta. Sjukt söta. Jag hjälpte min kusin som var barnvakt att aktivera barnen lite. De kittlades och jag sprang, och de sprang efter. När de inte snubblade på varandra och ramlade ner i gruset i en enda hög, vill säga. De hade med sig en valp på tre månader också. Typ den sötaste valpen jag sett i mina dar. Herregud jag vill ha en hund! Eller ett barn! Ett snällt barn! Eller nej, det kanske är bättre med en hund. Eller typ en servis eller något. Ja, en servis vill jag ha. Så jag kan bjuda alla mina icke existerande kompisar på kaffe i min icke existerande lägenhet. Det vore bra. Nu ska jag sluta svamla och gå och duscha av mig all allergi istället. Hejdå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0