Den senaste tiden...

.. har jag börjat äta saker som jag aldrig tidigare tyckt varit speciellt gott. Som jag nämnt så inkluderar det bland annat skumbananer och rosa skumkantareller. (Jag har undrat aslänge vad de heter; nappar? rosa grejer? KANTARELLER såklart.) Men som ett litet tillägg på den här listan så följer:

-Red Delicious-äpplen (jag har alltid bara köpt Granny Smith, de där mongogröna sönderbesprutade äpplena som har varit min stora kärlek i många år.. de är jag inte ens sugen på längre.)
-Bananer blir jag sugen på då och då, som tidigare bara har varit ett substitut för att mildra hunger alternativt så har det varit den enda frukten som funnits hemma. För övrigt tycker jag inte ens att banan är en frukt. Tur att det inte är det då eftersom det är en ört. (Mycket mer logiskt.. inte.)

Även kombinationer av olika saker har jag börjat
finna väldigt tillfredsställande att äta, som exempelvis:

-Dill & gräslöschips och ostkrokar - tillsammans!
-Vindruvor och nötter (har jag alltid gillat, men nu måste de ätas ihop.)
-Jordnötschokladrutor och geisha - tillsammans!
-Broccoli och frysta grönsaker med typ ett kilo kilo salt på.
-Att lägga vanliga cigg tillsammans med mentolcigg, de blir att smaka alldeles lagom mycket mint!

 

.. har jag börjat äta saker som jag aldrig tidigare tyckt varit speciellt gott. Som jag nämnt så inkluderar det bland annat skumbananer och rosa skumkantareller. (Jag har undrat aslänge vad de heter; nappar? rosa grejer? KANTARELLER såklart.) Men som ett litet tillägg på den här listan så följer:

-Red Delicious-äpplen (jag har alltid bara köpt Granny Smith, de där mongogröna sönderbesprutade äpplena som har varit min stora kärlek i många år.. de är jag inte ens sugen på längre.)
-Bananer blir jag sugen på då och då, som tidigare bara har varit ett substitut för att mildra hunger alternativt så har det varit den enda frukten som funnits hemma. För övrigt tycker jag inte ens att banan är en frukt. Tur att det inte är det då eftersom det är en ört. (Mycket mer logiskt.. inte.)

Även kombinationer av olika saker har jag börjat
finna väldigt tillfredsställande att äta, som exempelvis:

-Dill & gräslöschips och ostkrokar - tillsammans!
-Vindruvor och cashewnötter (har jag alltid gillat, men nu måste de ätas ihop.)
-Jordnötschokladrutor och geisha - tillsammans!
-Broccoli och frysta grönsaker (ja, kokta alltså) med typ ett kilo kilo salt på.
-Att lägga vanliga cigg tillsammans med mentolcigg, de blir att smaka alldeles lagom mycket mint!

Något annat jag går runt och gör är att borsta tänderna flera gånger om dagen. Säkert inte speciellt hälsosamt, men det känns så trevligt i munnen efteråt! Och så överkonsumerar jag tuggummin, men jag måste spotta ut den första tuggummisaften direkt för annars mår jag illa. Och så har jag börjat köpa extrasaltat smör. Gud vad gott det är med smör. Vad har jag för fel egentligen?


Något annat jag går runt och gör är att borsta tänderna flera gånger om dagen. Säkert inte speciellt hälsosamt, men det känns så trevligt i munnen efteråt! Och så överkonsumerar jag tuggummin, men jag måste spotta ut den första tuggummisaften direkt för annars mår jag illa. Och så har jag börjat köpa extrasaltat smör. Gud vad gott det är med smör. Vad har jag för fel egentligen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0