Hobbydiagnos tack!

Nu har jag sånadär skumma vita prickar i hela händerna igen. De är lite upphöjda och kliar som bara fan. Jag har haft det ett fåtal gånger tidigare i mitt liv. Första gången när jag satt på verandan med Emmilie & Emelie och rökte upp min födelsedagspresent (höhö) dagen innan jag åkte till USA. Och så har det hänt någon mer gång. Men vad fan beror det på? Läste något om att det kan bli så om man äter konserverad mat som det kommit in luft i.
Det enda jag kan komma på är vindruvor. Det har jag ju reagerat mot förut, men då svällde mitt ansikte upp på ett mycket ocharmigt sätt. Nu är det bara.. prickar.. i händerna. Borde ju ha fått det i munnen också isåfall? Äh, mystiskt. Drar på lite extra kortison och går och lägger mig istället. Over and out.

Kommentarer
Postat av: sofie

jag har googlat lite.

käkar du nån medicin nu? kolla biverkningarna.

annars så kan man få så av solen tydligen.

2011-07-07 @ 11:37:55
Postat av: Cecilia

Ah jo, man kan få klåda och hudutslag av både kortisonet och allergitabletterna (logiskt!) men tänkte att eftersom jag hållt på med det över en vecka nu så borde det inte vara det. Men det är nog fan salvan. Man kan få utslag av konserveringsmedlet i den, haha! Får väl tvätta handflatorna innan jag ska sova. ;P

2011-07-07 @ 11:56:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0