HEeeY det är helt okej, men tro inte att du kommer lära dig något vettigt av mig.

Jag skriver dagbok på helgon då och då. Inte sånt som jag skriver här, mest massa dravel. Fast vid närmare eftertanke så dravlar jag fan så mycket mer här än där. Jaja, struntsamma. Jag har typ tio bevakare som jag inte känner vilket jag tycker är ganska trevligt, eftersom det borde betyda att de gillar vad jag skriver. ELLER?! 

(CLIFFHANGER?!?!?!!)

Häromdagen fick jag en ny bevakare, och idag fick jag ett mail från honom:

Hi, First sorry for write in english and not in Swedish, I am just learning and dont feel so confident to write it properly, the true is that I feel a little shy to do it, even when I can read and understand so much

Well the reason that I write now is just for say hi and I guess you must to be wonder why I subscribed to your Gästbok, I dont want that you think I am a stalker or something like this :P I just like to read gästbok because its a good opportunity to learn more swedish and some slang or the different dialects that you have here in Sweden, of course not all that people write here is so useful and I must to say that your is one of those that helped me to learn new words and grammar :)

I hope not bother you with this message and I wish you a great evening!

Daniel.


Gulligt eller? Först tänkte jag.. VAFAN, är det sånthär folk som följer min dagbok? Sedan tänkte jag: VAD KUL ATT JAG KAN LÄRA NÅGON NÅGOT! Sedan kom jag på vilket inlägg det var han hade läst, och insåg att jag förmodligen har har fuckat upp mer av hans grammatik-inlärning än främjat den. För det här inlägget är det han syftar på:

nygift med nattskift
jag hade några naglar kvar att bita ner, och jag hade några steg kvar innan jag var framme vid dina fötter
svarta nyputsade skor började närma sig mina, vintage från nittonhundrasextiosju berättade du långt senare
varierande temperaturer dominerade under mina marinerade månader som minimerat diskvalificerad
i ett klimat där inget någonsin var svalt utan mer regerande normalt och ingen reagerade på hur pass
neutralt det kan vara innan det kvalificeras som noterbart oförklarligt förutsägbart vanligt och
osedvanligt traditionellt sett ur ett uråldrat kunskapsfälts perspektiv sågs nog dessa små små kliv rent
instinktivt som ett tecken på ett ineffektivt känsloliv och ett subversivt konstnärsliv krossades av
ett större liv med en högkvalitativ självbevarelsedrift utan medlemsavgift

klamp. framme, hej. tack, nej.





Stackarn. Fast.. visserligen har han redan blandat ihop begreppen gäst med dag, så.. det kanske inte gör så mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0