Den tjugofjärde räknar vi mynten.

Det är dagen före csn och jag har öppnat min spargris och räknat kronorna. Tvåhundraåttiosju kronor och femtio öre. Vad fan jag ska med femtioöringen till vet jag icke, men i vilket fall som helst så är jag jävligt nöjd med resultatet. Fan, jag hade liksom 120 kronor i tior. Man märker ju knappt någon skillnad i ekonomin när man stoppar mynten i en spargris. Hade jag haft tvåhundra kronor på kontot om jag inte hade haft en spargris? Tveksamt, de hade nog varit slut..
Iallafall. Vad ska jag göra med alla pengar? Jag är ju typ rik igen! Tråkigt att jag inte ens behöver handla bara. Skulle eventuellt kunna tänka mig massa lösgodis. Men jag har ju nästan kommit in i den här vanan med att inte äta så mycket onyttigt i veckorna. Jag dricker iochförsig dubbelt så mycket öl istället. Men ja. Ni förstår. Godis. Ja, godis. Det vore jävligt gott idag. Pianolektion och massa godis. Så får det bli!

Pepparkaksballerinakakorna kostar bara fem kronor på Ica för övrigt. Ica Väst. Love of my life.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0