Torsdag

Sista dagen i skolan denna vecka. Vi har diskuterat språkriktighetsfrågor. Viktigt som fan! Säger man medieplayer eller mediaplayer?

Mina två gruppkamrater kommenterade mitt dalmål istället för att lyssna på mina åsikter. Men wööwöwöwöwö jag blir inte behandlad på samma villkor som de som pratar rikssvenska, folk förlöjligar min kunskap genom att fokusera på ytterligheter när min språkliga kompetens egentligen är minst lika hög som någon annans. Fyfan va, folk från Dalarna borde bli en nationell minoritet i Sverige.

Vi borde ha rättigheter vi också. Vi är faktiskt mer än ett humorinslag i detta land fyllt av ouppnåeliga drömmar och pretentioner! Vi är mer än dalahästar och midsommarstänger! Vi är mer än så! Vi tillhör hjärtat av Sverige. Vi utgör grundstommen i vår nationella själ. Vi är kärleken i ett land gjutet av cement och utsmyckat med sten. Vi är koppar och kurbits! Vi är träsnidarens näste och de vita knutarnas palats.

Ja, det var väl ungefär allt jag hade att komma med idag. Sjukt seriöst.

Tack för mig, aaahhhh häääääijy!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0