HALLÅÅ DÄÄR, som Filip Hammar hade sagt.

Telefonen ringer.

-Cecilia! (varför svarar jag alltid med Cecilia?)
-Hej det är bla bla från blahablabla jag söker Roine Larsson.
-Jaha ja men du har kommit till hans dotter nu!
-Ojdå, ja jag hör det, du har honom inte i närheten?
-Neej alltså.. han står bara på mitt abbonemang. Du har inte något.. alltså står det inte något ... du har inte hittat något annat nummer som går till honom?
-Näe..
-Nähä, står inte det inte något mer nummer?
-Nä, har du numret i huvudet eller?
-Öh nej.

För det första så var det ju jävligt nödvändigt frågat om jag ändå inte hade någon lösning på problemet, och för det andra så vet jag inte varför min hjärna alltid vill tro att telefonfolk sitter och googlar numren när de antagligen går efter en ganska färdig telefonnummerlista.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0