Grattis Flickor, nu finns Dressman i en stad nära er.

Gustav sa "grattis på internationella kvinnodagen" till mig idag. Tack, svarade jag. Han fortsatte sedan med frågan som är ställd fler gånger än "men asså vadå ska jag klä mina pojkar i rosa då ööööh dryyyg*?" och "jaha kultur asså vad blir du sen då öööh dryyyyg?**", nämligen:

"Men männen då? Vår dag är väl de andra 364 dagarna om året eller öööh dryyg***?"


Nej, pojkar. För jag ska berätta något för er som ni kanske inte visste tidigare. Er dag infaller den 29 februari var fjärde år. Den kallas "internationella stolpskott-dagen".

Amen vadå, ni kan väl liksom ha lite självdistans. (Alltså jag säger ju såhär bara för att jag egentligen är käääraaaa i er, ignorera mig bara så kommer jag att sluta.)


* - störigt.
** - störigt.
*** - störigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0