Fredag.

Happ. Nu surar jag igen. Mest över kurslitteratur och lärares infantila försök att göra den tillgänglig för studenterna. Alltså, kan ni inte bara säga åt oss att köpa böckerna eller kopiera upp allting? För det första så fungerar det inte att upp emot trettio studenter ska dela på en kopia som ligger i ett litet rum. För det andra ska det finnas referensex av alla kursböcker, vilket det inte gör. För det tredje kommer det inte fungera när vi ska skriva hemtenta, eftersom ni antagligen kommer att kräva ganska exakta referenser. Så vi ska alltså då gå till det där lilla rummet och dela på den där lilla kopian för att kunna referera till vår tenta? Jo, men jag tycker att det känns väldigt hållbart. Väldigt hållbart.

För övrigt har jag ont i handleden och i huvudet. Handledsontet grundar sig antagligen i att jag läser en tung bok. Värt att få ont av att hålla i en bok? Huvudont förmodligen för att jag har varit tvungen att befinna mig i verkligheten idag och inte i min tunga bok. (Den är tung. Inte tung. Tung som i tung. Den är TUNGTUNG, som Elin hade sagt. Ni förstår.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0