Man ska aldrig tala om en kvinnas ålder, du vet. Inte mens heller.

Jag gick till skolan kl 07.55. Kom innanför dörren igen kl 16.35. Jag ska inte gnälla över det, jag vet att det finns folk som har jobb att sköta, osv. Så jag ska inte klaga. Jag vill bara berätta att jag har haft den mest ointressanta eftermiddagen i mitt liv.

Jag har lärt mig att butiksbiträden skriver på post-its. Jag har lärt mig att transportarbetare skriver på papper i sina bilar. Jag har lärt mig att de skriver upp vilken väg de ska köra. Jag har lärt mig att folk ofta skriver listor. Jag har lärt mig att byggnadsarbetare tittar på papper. Jag har lärt mig att vårdpersonal skriver journaler.

För att ni ska förstå detta ointresse så kan jag säga såhär: det mest spännande som har hänt idag var att jag fick mens. Håhåjaja, två veckor för tidigt se det var väl roligt, det ska jag nog skriva ner i journalen, tänkte jag och passade samtidigt på att återanvända lite post-its för sanitetens skull.

Jag har äcklat er nog för idag nu, jag förstår det. Men jag har rensat avloppet också. Man kan nog, utan att överdriva, säga att det var den näst mest spännande saken idag. Avloppet luktade ond och bråd död och slemmet liknade den kvinnas hår som legat orört i en åmynning i tre månaders tid.

Okej. Det var en väldigt opassande lik-nelse. Förlåt. Jag skäms lite. Mest för ordvitsen. Och jag har trots allt aldrig sett en åmynning med kvinnohår. Jag bara antar att det finns vissa liknelser.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0