Onsdag

Jag har målat i sju timmar idag.Jag har träningsvärk i benen. Och så har jag lekt lite med Olivia. Vi försökte göra lite vind så att molnen skulle blåsa bort från solen, sedan bjöd hon på manickel-te ur en plastkanna. Jag frågade henne vilka hon skulle leka med på midsommar. "Jag vill leka med dig", sa hon. Mitt hjärta smälter.
 
Men hon är bestämd, den där lilla damen. Hon har dock lärt sig att tona ner det här med "MIN", "SLUUTA" och "NU SKA VI". Istället upprepar hon frasen "jag skulle vilja", hela tiden. Det är ganska sött. Tills man har hört det tusen gånger på fem minuter, alltså. Sedan tröttnar man lite. Och så gör man som hon vill. Hon grät i en kvart när hon inte fick mer godis, till slut fick hon en vattenspruta och då blev hon glad igen. Vem blir inte glad av att gå runt och spruta vatten på blommor, liksom.
 
Här är hon, sötungen:
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0