Men dö allergi, DÖ!

Nu är jag sådär satans jävla allergisk igen. (Ursäkta svordomarna, har upptäckt att jag svär extremt mycket i skriftlig form, det kanske inte är så kultiverat av mig men å andra sidan ... vem bryr sig?)

Jag måste ta mig till ett apotek idag, för att hämta ut allergitabletter. Det är dagens challenge. Men när man har slem i hela huvudet och när kroppen känns som en klump gelé så skjuter man gärna upp sådana besök till framtiden. En kopp kaffe till bara, sedan kör vi.

Träffade min granne nyss. Han inledde vår konversation med att säga "fan, du ser rätt förstörd ut". (Tack för den.) Jag svarade "öööh vaaa ja allergiööööö jag är öö allergi!". Jag gillar att han är så bitter på livet. Livet känns alltid lite bättre efter att jag har pratat med honom. Han är snart jurist och oroar sig ganska mycket över att han inte ska få något jobb osv. Jag, som är en arbetslös humanist utan mål, svarar att det såklart kommer ordna sig, eftersom han "för fan" snart är jurist. Det är ändå skönt att höra att fler är lite oroliga över livet, sådär. Sedan pratade vi om hur jävla pissigt det är att bo i korridor, om hur gärna vi vill flytta härifrån, om hur dumma i huvudet folk äri allmänhet och om hur värdelösa de som "renoverar" köken är. "Det är samhall som har varit här" sa han. "Ja, det är väl därför det ser ut såhär", svarade jag.

Vi betalar 100 kronor mer i hyra varje månad för den här så kallade renoveringen. De har målat om köket i en blåvit nyans, lagt in en ny ful heltäckningsmatta och bytt ut skåpluckor. Skulle det på något vis bidra till en högre livsstandard för oss som bor här? Nej, inte på en fläck. Vad som däremot skulle underlätta vore om de kunde byta ut de gamla rabiessmittade snuskspisarna som slutar funka en gång i månaden, om de kunde sanera de igenflottade fläktarna som inte har funkat sedan våren - 78 och om de kanske kunde byta ut de ruttnande och stinkande kylskåpen. Men nejdå. Det tog tre veckor för de som var här och renoverade att 1, byta matta, 2, måla om ett par kvadratmeter, 3, byta skåpluckor. Suck.

Nä. Nu ska jag lyssna på Regina Spektors skiva igen. Den har gått på repeat sedan igår vid lunchtid. Fantastisk musik. Lyssna här, och njut.

Kommentarer
Postat av: gusten

mina allergibesvär kändes plötsligt inte lika allvarliga! tack cissi

2012-06-09 @ 16:44:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0