Jag är ledsen.

Jag är ledsen. Ska jag berätta varför? Okej. Jag hade inte tillfälle att åka till New York den senaste månaden. (Tillfälle är en omskrivning för att mitt bankkonto är fyrsiffrigt (och på den nedre gränsen) och inte tillåter större utsvävningar än en påse godis och en sjal på halva reapriset.) Tillbaka till ledsamheten. Jag är ledsen. För att jag har missat Maurizio Cattelans retrospektiva utställning på Guggenheim. Gugg gugg gugg gugg fucking guggenheim i fucking kupolen, i fucking Frank Lloyd Wrights rotunda med alla verken UPPHÄNGDA FRÅN FUCKING TAKET. Och nu "pensionerar" han sig från konstskapandet vid femtioett års ålder, det aset. Fast det återstår väl att se hur det blir med den saken, han verkar inte direkt vara mannen som lever ett rationellt och principenligt liv. Men så, nu vet ni varför jag är ledsen. Fuck jo Sverige, varför är inte vi en konstmetropol? Jag skiter för fan i att vi har ett ishotell och att vi har dalahästar och knivveckor och turning torsos och Abba, jag vill ha Guggenheim. Ge mig GUGGENHEIM!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0