Onsdag.

Jag har tvättat och städat, tittar på Gossip girl, noppat ögonbrynen, målat naglarna och läst två artiklar. Och klockan är bara 11.58. Och jag har fortfarande ont i huvudet. Ikväll ska jag på gourmetmiddag. Låter inte det lite häftigt? Men det är nationsgourmetmiddag, så det är inte så häftigt ändå. Fast ändå, lite häftigt. Okej. Nu har vi pratat klart om det.

Nu ska jag läsa tre kapitel på danska. Sprooog på spiiiel. Det jobbiga är att jag läser det med norskt uttal. Alltså i mitt huvud. Det låter så glatt. Är det normalt att inte se skillnad på danska och norska? Jag gör inte det. Jag blir dock lite tveksam när det står akkurat  i en dansk text. Då är det nog inte danska ändå, tänker jag och fortsätter läsa.

Men innan jag fortsätter vara produktiv så tänkte jag berätta en sak som jag stör mig på något ofantligt mycket nu för tiden. FOLK SOM RYCKER i TOALETTDÖRREN! Alltså. Vet inte människor om att den där röda grejen på toaletten betyder att någon är därinne? Vad fan i helvete är problemet?

Jag har även anat ett mönster i toalettryckandet, jag vet nämligen var toalettryckandet är som mest påtagligt. (Ja, jag kissar jämt. Och när jag inte kissar så sitter jag bara på toaletten och spelar wordfeud för att jag inte orkar se andra människor. Skitsamma.) Men det är på institutionen för nordiska språk som det händer. Hela tiden! Jävla språkvetare, lär er lite hyfs för fan!

Kommentarer
Postat av: gusten

eftersom det inte går att kommentera kioskbilden så kommenterar jag den bilden här istället.



tycker inte det är så mycket att skryta över att n¨n köpt en vinstlott där. nu kommer det ju ta lång tid innan nästa vinst kommer därifrån, tänker jag iaf

2012-03-01 @ 14:32:40
Postat av: Johanna

Vilken skön blogg du har! :)

2012-03-01 @ 15:20:49
URL: http://rosvallare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0