Musikanalys av en hobbyautist

Återupplever minnen från min tid som sjuttonåring med hjälp av skivan "Hot Fuzz" med The Killers. Man kan nästan tro att jag är lite autistisk i min musiksmak. Den där satans (underbara) skivan spelades nog fan på repeat i ett halvårs tid. Tills jag upptäckte Regina Spektor. Ja okej. Det var snart sex år sedan. Sex år med Regina. Fan vi snart borde fira jubileum, jag och Regina! Jag har lyssnat på henne varje dag (nästan) i sex års tid, och hon har ... ja, hon har säkert haft kul under tiden. Tillbaka till Killers, Mr Brightside. MR BRIGHTSIDE! Det är faktiskt en av de bästa låtarna som någonsin har gjort i modern musikhistoria. Ja-ha-ha-då det är den. Väldigt djup och intressant att analysera också. Nån knäpper upp knappar, nån dricker öl och sen så ja.. ja, väldigt djupt, som sagt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0