Jag blir provocerad av era trevligheter.

Är det någon som har lagt märke hur provocerande jävla trevliga folk är idag? Jag kom precis hem från en runda på systemet, coop, rusta, ica maxi och så coop igen. Inte på ett enda av dessa ställen slapp jag undan ett "HA EN TREEEEVLIG DAG!" Seriöst? Vad är grejen? Får personalen order om att vara övertrevliga när det är alla hjärtans dag? (Ja, antagligen...) Jag är inte helt okej med det här, verkligen inte. Och när jag stod i kön på Coop, så frågade tanten framför mig om JAG VILLE GÅ FÖRE HENNE! Jag svarade självklart nej, för hur mycket trevligheter som helst kan jag inte hantera under en dag.

Tjejen i kassans röst förföljer mig forfarande, (ps, gillar ni syftningsfelet?) en timme efter att jag hörde den sist. Jag observerade henne en stund, jag hade så att säga ett tag på mig att göra detta eftersom jag nekade tantens erbjudande om att gå före i kön. Jag har aldrig i mitt liv hört en sjukare entusiasm, än den som jag hörde hos kassörskan (kassören då) idag. Hon var monotont övertrevlig, och hade ett stelt leende påklistrat någonstans där munnen brukar sitta i vanliga fall.

"HEEJSAN JAAA DU KAN STOPPA IN KORTEET DÄÄR HA EN TREEEVLIG DAAAAG HEJSAAAAAN HEJ JA DET GÅR BRA TACK SÅÅÅ MYCKET HA EN BRAAA DAAG NU VILL DU HA KVIIITTOOT OKEEJ MEN DÅ SLÄÄNGER VI DET TAACK HA EN BRA DAAG!"

Herregud, någon måtta får det väl vara. Jag kan ta reklamhetsen, chokladhetsen (inga problem), blomhetsen, romantikhetsen - men när folk ska vara sådär trevliga, då har det fan gått fel någonstans.

Kommentarer
Postat av: gusten

jag är lika otrevlig som vanligt, för att kompensera

2012-02-14 @ 19:43:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0