Störande.

Folk som stavar fel när de skriver grattis till folk på facebook. Allvarligt talat. Hur svårt kan det vara att misslyckas med att stava till GRATTIS? Kan man inte ta en sekund på sig att bara titta om man har missat ett T?

Fröken (som aldrig klär sig i andra fäger än beige, brunt och mossgrönt) visade sin mage under föreläsningen idag, jag kunde inte koncentrera mig på språkpolitiken.

Att en mamma med två ungar och en bob verkligen var tvungna att gå upp på trottoaren precis före jag hann förbi, och sedan gå i en kilometerhastighet på typ 0,000001.

Att det har snöat så mycket att när jag skulle ta en genväg förbi mamman och barnen så snöade det in i mina skor.

Mitt schema (evetuellt kurserna också) framöver suger. Lektioner mellan klockan 14-16. Skönt med sovmorgon, men det är ändå en vrålsämst tid.

Jag har tydligen förbrukat 90 % av min tillgång till internet på telefonen. Hur gick det till? Och hur vet man när internet är helt slut, och när bra-internettet kommer tillbaka?

Satslösning. Fortfarande. Det går inte. Det finns inte i min världsbild att jag ska klara av att sätta ut predikativ och prepositionsobjekt i en mening. Det är för fan omöjligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0