Tobias Lilja Lundberg

Tobias Lilja Lundberg.

Av någon anledning så fascineras jag av den här mannen. Sedan första gången jag såg honom på tv4 i ett par gröna jeans och hipsterglasögon så har jag varit frustrerad. Tobias Lilja Lundberg, varför blir jag så irriterad av att se dig? Är det ditt vackra hår, din brathippieöverklass-stil eller är det bara sättet du presenterar vädret på? Jag vet inte. Men jag vet vad du heter, jag vet vad du brukar ha för kläder på dig och jag vet hur du pratar. Däremot har jag absolut ingen aning om vad det är för väder, inte en enda gång av de 100-tals gånger jag sett dig berätta om vädret - har jag faktiskt hört vad du säger. Nej. Och jag tycker inte att du är snygg. Det är något som stör mig och jag kan inte sätta fingret på vad.


Jag vill inte vara elak, inte strö ut massa invektiv om dina väderprestationer eller göra några påhopp på ditt utseende. Det är bara något som gör att jag måste sucka varje gång jag ser dig, och säga något sarkastiskt. FLERA DAGAR I VECKAN, IBLAND FLERA GÅNGER OM DAGEN, händer detta. Och det börjar bli ett problem. Jag har precis kollat igenom vad du gillar på facebook. Du lyssnar på grym musik, du gillar Garden state och Greenpeace. Men du gillar också AC:s massage, Filippa K och Cruisers west Yacht Sales. Du är en levande paradox!

Ska man vara en sterotyp så kan man väl vara det fullt ut. Så jag kommer fortsätta störa mig. Tills du ruffsar till håret ordentligt, sätter på dig ett par trasiga jeans och röker en joint i tv. Eller tills du drar på dig hela kostymen, kompletterar med den rosa lacoste-tishan och berättar att vädret nästa vecka blir top notch. Tack för mig.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Han är ju snygg! Jag ska gifta mig med honom, jag vill heta Jessica Lilja Lundberg.

2012-04-24 @ 10:23:56
Postat av: gusten

finns en väderpresentatör på svt gör allt hon kan för att dölja att hon är från norge. låter helt sinnes.

2012-04-25 @ 00:19:49
Postat av: Cecilia

Men Jessiiiicaaaa neeeeeeeej!



Haha jag ska kolla upp svt:s väderpresentatör! Man kanske kan göra en jämförande studie och se vem som är bäst. (eller sämst kanske)

2012-04-25 @ 09:01:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0