Pappa!

Pappa kom och hämtade mig igår. Vi handlade på systemet. "Jag har ju redan 10 öl hemma, men det är en lång helg", sa han. Pappa lärde mig hur man får plats med 12 öl i en påse - något som var far måste lära sin dotter. Sedan åkte vi till Sibylla och käkade körvbricka.

Pappa berättade om allt han har köpt den senaste tiden. Saker till traktorerna. "Tyvärr har jag inte fått hem något av det än", sa han med besvikelse i rösten. "Nej vad synd, jag hade gärna velat titta på det annars såklart!" svarade jag. Pappa skrattade och sa att jag inte var trovärdig. Häpp. När vi var på väg hem informerade han om att vi var tvungna att smyga lite med ölkassarna så att inte mamma skulle bli sur.

Det visade sig att mamma redan var hemma när vi kom hem. "MER ÖL?!" sa hon i en ton som närmast kan liknas vid ett härsket paket smör. "Ja, men jag ska väl bjuda mina barn också", sa pappa. Sedan visade han en bild på slåtterkrossen. "Snygg", sa jag. "Mmm", svarade pappa.

På kvällen spelade vi poker. Pappa informerade oss ungefär var tredje minut om vad som "procentuellt sett" var värt att hålla på. "Rent procentuellt sett så borde jag få en triss nu", och så vidare. Sedan fick han ett fyrtal, och mamma smällde till honom så glasögonen flög över till andra sidan av rummet. "Nä, men såhär har ju jag det varje dag, Cecilia" sa han och fortsatte blanda korten som om inget hade hänt. Pappa är den bästa personen jag vet. Bara så ni vet.


Kommentarer
Postat av: sofie

hahahah <3

pappa har lärt mig med hur manfår plats med 12 öl. viktig info som sagt. man sparar ju pengar på att slippa köpa fler kassar...

2012-04-06 @ 21:18:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0