Att prata med mamma

Igår pratade jag i telefon med mamma, eftersom jag ville fråga lite grejer om salvor
jag hade när jag var liten och sånt (och eftersom salvor är mitt liv osv),
jag berättade att jag skulle till vårdcentralen och följande dialog utspelar sig:

mamma - sätt på dig en bra bh
jag - jag tänkte ha ett linne som går långt ner
mamma - jamen du måste ju ta av dig
jag - jaja..
mamma - och så tar du av dig trosorna också
jag - VA?
mamma - ja men så han får se ordentligt
jag - men MAMMA DET KAN JAG VÄL INTE GÖRA?!
mamma - vadå det måste du väl så han får se hur det ser ut?
jag - men vafan, jag har väl fan inte eksem där?!
mamma - men du sa ju det?
jag - men ska jag ta av mig TROSORNA?
mamma - nej, ta av dig TILL trosor.

Ööööööh, ja. Missuppfattningar as it´s best.
Kunde hon bara inte ha sagt "ta av dig byxorna" alternativt "visa benen"?
Då hade jag sluppit fått upp en bild av hur det skulle ha sett ut när jag kommer
till doktorn, klär av mig alla kläder utom bh och säger "men mamma sa att jag skulle göra det?"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0