Fredagsreflektioner

1. Det är fest på andra våningen. Det luktar seriöst fylla in i vår korridor, och då bor jag ändå högst upp. Är detta verkligen normalt? Och kära bullen, varför tycker vuxna människor som studerar på universitet att det är roligt att kasta glas från en balkong? Vad är det som tillfredsställer deras stackars själlösa hjärtan när de slänger ut tv-apparater från balkongen? Har det gått dåligt på en tenta? Är de olyckligt kära? Längtar de hem? Jag förstår inte vari njutningen ligger, hur mycket jag än försöker.

2. Hur tänkte den här mattanten som började dansa erotiskt i matsalen för mellanstadiebarn egentligen? Kopplingen mellan "barnen klagar på maten" och "dansa erotiskt" känns för mig lite för långsökt för att en mellanstadieelev - som antagligen stoppar köttbullar i blomkrukan för att demonstrera att matteprovet var för svårt - ens ska förstå den. Eller är det är jag som tänker helt fel här? Finns det någon logik i det här?

3. Är det vettigt av mig, som 23-årig student, att spendera min fredagskväll med en fet påse godis framför idol samtidigt som jag försöker lösa korsordet som ligger i mitt knä? Och att sedan avsluta kvällen med att gnälla över små äckliga studenter medan jag göttar mig under täcket med vetekudden och Lugna Favoriter som soundtrack?

Jag vet fan inte vad som är mest fel. Men det kunde ha varit värre. Jag kunde ju ha visat mitt missnöje inför dessa glaskastande universitetsdownies genom att ta hissen ner till våning två och börja dansa erotiskt framför dem. Det hade kanske varit värre..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0