Gymma? NJAÄÄÄE?!


Är det någon här som brukar gymma? Hur känner ni isåfall inför det? Jag var nämligen på ett gym igår, och det var den särdeles mest obekväma timmen i mitt liv, so far.

Var ska man titta? Ska man titta på sig själv i spegeln medan man lyfter små trekiloshantlar och försöker se så maskulin ut som möjligt för att passa in bland alla svettiga gymkillar som utstöter oattraktiva kvidanden varje gång de lyfter en vikt? Eller ska man titta på de som tränar? Ska man titta ut i gympahallen där 50 pers gör övningen "hitlers hund" i för tighta trikåer? Ska man se ner i golvet som när man var 12 år och råkat glömma handduken efter idrotten? Herregud alltså, vilket jävla skämt det är.

Så vet ni vad jag gjorde? Jag fnittrade oavbrutet i en timme istället. Gustav var med och instruerade hur jag skulle göra saker. "Bra" sa han, "det där ser bra ut", "lite till nu". Tror ni situationen blev trevligare av det? Nej, jag fnissade ju bara ännu mer för att det kändes som att han verkligen försökte vara snäll och peppande.

Så där sitter jag i en, vad ska vi kalla det, jo - föda-barn-position, bland 20 svettiga testosteronsprutande killar, och försöker skjuta ifrån med benen medan Gustav står bredvid och säger "men det där ser bra ut!"

Ja jävlar. Vad otrevligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0