Lördag

Jag är så helt sjukt jävla trött. Det känns ungefär som att jag precis kommit hem från en veckas festival. Förstår inte riktigt varför. Särskilt inte eftersom jag inte fått så mycket gjort idag heller. Men jag har åtminstone suttit i skolan i över fem timmar. På en lördag. Applåder till mig tack. Och så har jag duschat. Skönt att höra va? Jotack.. nu äter jag godis och funderar lite över vad jag ska göra nu. (Ja, jag vet vad jag BORDE göra, men det är tyvvär inte synonymt med vad jag kommer att göra.)

För övrigt så trodde jag att det hade flyttat in ett spöke i min tekokare medan jag var i Rom. Sedan i söndags när jag kom hem så har den knäppt så himla konstigt och jag har inte vågat öppna den för jag ville inte släppa ut spöket. Idag tog jag i vilket fall mitt förnuft till fånga och öppnade den (eftersom jag inte orkade koka kaffe och kom på att te går snabbare att göra, ehm) och vad fann jag?
En jättevarm tekokare, en sönderbränd botten och en distinkt doft av brand. Förstår ni liksom vilken tur att den inte har börjat brinna eller smält sönder eller exploderat (eller vad nu en tekokare gör när den blir varm) och vilken tur det var att jag slutligen bestämde mig för att öppna den?

Dags att skaffa den där hemförsäkringen snart kanske..

Kommentarer
Postat av: Sofie

men herreguuuud, haha. fan hela huset kunde ju ha brunnit upp.

2011-05-15 @ 12:33:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0