Fan vad BRA DET GÅR!

Okej. Så min dator funkar inte. Det är inget större fel på den, hårddiskarna funkar och faktum är att jag skriver från den nu. Uppstartad från ett USB-minne med Ubuntu. YAY! Tur att Björn är så snäll och ägnar en halv dag med att försöka hjälpa mig med mina datorproblem. Dessvärre kunde han inte ordna det direkt, utan sa att jag skulle lägga över alla mina viktiga filer någonstans och sedan kunde jag installera ett nytt operativsystem. Känns sådär lagomt kul, eftersom jag måste köpa en extern hårddisk och även försöka bygga om datorn lite. Men så länge fick jag låna ett usb så jag kan starta upp datorn och få tag på mina filer ändå. Alltid något. Men annars är allt jättebra. Verkligen. Kom hem till Thomas imorse och skulle plugga eftersom han hade en extra dator. Som fungerade. Eller inte. I två timmar försökte jag få igång datorjäveln som hängde sig GÅNG PÅ JÄVLA GÅNG. Jag höll seriöst på att börja gråta och skrek något om att jag MÅSTE FÅ KASTA SÖNDER NÅGOT, sedan satte jag mig vid pianot och spelade tramautiska undergångsmelodier direkt hämtade från mitt inre.
Och sedan pajade Thomas internet. Och Joels dator.

Nu äter jag chips och dricker vatten och tänkte plugga lite till, medan de andra sitter hemma hos Johan och dricker öl och har det gott. Men vafan, man kan visst inte prioritera öl först jämt. även fast jag gärna hade velat. Vuljit. Mongoord. Villat. Villat bort mig är nog det jag har gjort. Hungrig är jag också, hela jävla tiden.

Idag har jag ätit macka, banan, mikromat, en påse gott och blandat med choklad (dåligt tips Sofie, det var ju knappt gott och hälften var ju fan lakritsäckel), en gorbys med tacosmak och nu sitter jag här med min chipspåse. American sourcream & onion. Vanliga är ju mycket godare. Kan de inte göra chips nu för tiden eller? Sämst. Men jag är inte bitter.

Happ, ska väl ta och skriva klart min samhall-uppsats i psykologi som jag inte har fått ett dugg skrivet på under den här dagen eftersom jag har varit så upptagen med att äta och vara arg, då så det blir slutgnällt på mig någon gång. För övrigt har jag PMS också. Jävla pissliv.

För övrigt, the citat of the day, av och med Björn:  ”Platon din gamla hora vad håller du på med?”

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0